ISO 9001

CERTIFICAZIONE DEL SISTEMA DI GESTIONE PER LA QUALITA’

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La certificazione del Sistema di Gestione per la Qualità, basata sulla conformità ai requisiti stabiliti dalla Norma UNI EN ISO 9001, permette di governare le attività aziendali attraverso la corretta pianificazione delle risorse interne, innescando nel contempo un processo di continuo miglioramento. La certificazione si configura quindi come scelta strategica per le Organizzazioni che intendono razionalizzare i propri processi gestionali e che si rivolgono ad un mercato globale altamente competitivo.

Check Fruit, col suo approccio specialistico, rende più concreta l’applicazione della norma, aumentando i benefici derivanti dall’attuazione del sistema da parte delle organizzazioni del settore agro-alimentare.

La competenza, la professionalità e l’indipendenza di Check Fruit è attestata anche dall’accreditamento da parte del Accredia (Sistema Nazionale Accreditamento Organismi di Certificazione) in conformità alla norma ISO/IEC 17021.

Principali fasi della certificazione di sistema
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ISO 9001 is the internationally recognised standardof Quality Management Systems certification. It provides an effective business management framework designed to facilitate the efficient and consistent production of high quality goods and services.
The System provides a mechanism for the effective day-to-day management of the business while at the same time promoting a culture of continuous improvement.
Check Fruit ISO 9001 certification is accredited by SINCERT (Italian Accreditation Body) under ISO/IEC 17021 standard for the following sectors:
– Agriculture
– Fish and Seafood
– Fresh produce
– Food and drink processing
– Tobacco

Benefits of ISO 9001 certification:
Improved business reputation through independent certification.
Competitive advantage – the larger and more prestigious purchasers are more likely to buy from companies that are independently certified.
Reduced customer complaints by means of an effective Quality Management System.
Improved efficiency and profitability – the development of a documented Quality Management System will help to identify business processes improvements and promote a best practice approach in all areas of the business.
Improved staff motivation and the development of a quality culture within the company.

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